2 Temmuz 2009 Perşembe

Türbedar Mehmed Emmi


Kayseri''de gördüğü bir rüyadan etkilenip 13 yıldır gönüllü olarak çok sayıda türbe ve caminin temizlik ve bakımını yapan "Türbedar Mehmet Emmi" veya "Bursçu Mehmet Amca" diye tanınan emekli noter baş katibi Mehmet Ünlü (74), hayatını kaybetti.

Kapalı Çarşı''da avizecilik yapan merhum Mehmet Ünlü''nün arkadaşı Hamdi Sarp, AA muhabirine, 13 Haziran Cumartesi günü iş yerine gelen Mehmet Ünlü'nün kendisine kümbet ve camilere ait bir poşet dolusu anahtarı "Bu işleri sana emanet ediyorum" diyerek bıraktığını söyledi. Bu görüşmenin ardından 15 gün yurt dışına çıktığını ve birkaç gün önce Kayseri''ye döndüğünü belirten Sarp, şöyle dedi:

''Merhum Mehmet Ünlü ile 1996 yılında tanıştım. O günden bu güne tarihi cami, kümbet ve benzeri mekanlarla ilgili ortak çalışmalarımız oldu. Kendisi hayatını tarihi eserlere adamıştı. Bu eserlerin içini ve çevresini temizler, kırılan camlarını, kapılarını tamir ettirirdi. Tamamen gönüllü olarak yaptığı bu işler için hiçbir yerden ücret almazdı. Üstelik emekli maaşından da buralara harcardı. 13 Haziranda dükkanıma geldi. Bir poşet içinde onlarca anahtarı bana teslim etti. Birazının da evde olduğunu söyledi. ''Benim göğsümde bir ağrı var. Bu işleri sana emanet ediyorum'' diyerek ayrıldı. Duydum ki önceki gün hayatını kaybetmiş.''

Mehmet Ünlü'nün hayatını ülkeye adadığını belirten Sarp, "Türbeleri temizleyip bakımını yaptığı için bazıları ''Türbedar Mehmet Emmi'', ihtiyaç sahibi üniversite öğrencilerine burs veren sanayici ve iş adamlarının burslarını öğrencilere ulaştırdığı için de ''Bursçu Mehmet Amca'' diye tanınırdı. İleri yaşına rağmen bisikleti ile onlarca tarihi mekanı gezip buraların bakımını yapardı'' diye konuştu.

RÜYASINDAN ETKİLENMİŞTİ

Noter başkatipliğinden 1989 yılında emekli olan Mehmet Ünlü, daha önce AA muhabirine, 1994''de gördüğü bir rüyadan etkilenerek, o günden beri düzenli olarak Kayseri''deki medrese, türbe, mescit ve kümbet gibi tarihi yapıların temizlik ve bakımıyla uğraştığını anlatmıştı. Ünlü, 2007 yılında AA muhabirine, ''1994''de bir rüya gördüm. Rüyamda, şu anda yıkılmış olan Tutak Mescidi''nde oturan 3 kişi benden mescidi temizlememi ve kitapları kurtarmamı istedi. Bu isteği yerine getirdim. O tarihten bu yana da kümbet ve camilerin temizlik ve bakımlarını yapıyorum'' demişti.

35 CAMİ VE KÜMBETE BAKIYORDU

Mehmet Ünlü, 1992 yılından bu yana 35 tane cami, türbe ve kümbetin iç ve dış temizliğini yapıyor, şehitliklerdeki su bidonlarını dolduruyor, sabah çok erken saatlerde kalkıp, akşama kadar bisikleti ile tarihi mekanları dolaşıyordu.

Cenazesi Melikgazi ilçesi Hisarcık Mahallesi''nde aile kabristanına defnedilen Ünlü, evli ve 3 çocuk babasıydı.

Haberin Tarihi : 02.07.2009 13:23:02
Kaynak: http://www.kayserihaber.com.tr/giris.asp?kanal=haberler&id=9006

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder