15 Haziran 2016 Çarşamba

En Azla Yaşamak 2

KIYMETLİ ŞAİR MEHMET ALİ KALKAN FACEBOOKTA KÜLTÜR TARİHİMİZE ÇOK GÜZEL NOTLAR DÜŞMEKTEDİR. BUNLARDAN BİRİ:

Köyümden... Gönlümden...
Gönle yol verdiğim anlar,
Keser yolumu dumanlar,
Alnımı çizen zamanlar,
Hüzne durur aşk içinde...
Fotoğraftaki annem...
Babam askerliğini Kore'de yapmış. "Kore'li Bayram Çavuş" askerliğini bitirince ellili yılların ortasında köyden şehire göç etmeye karar vermişler.
Anneme şehire gelirken ne getirdiklerini sordum;
"Bi gat yatak, gırk yamalı bi çöpür pala, bi çuval odun. Evde bobanın aldığı tencire, tabakla va emme eben vemedi. Bi kötü tencire vedi, biz madene mi kityoz dedim gaydırvedim* " dedi. İlave etti. "Boban mayış alınca bardak, gaşık, tabak hepsini aldık, çok şükür."
Şimdi evlerde, yeni evlenenlerde "eşya"ların hepsi tamam, eşya olarak hiç eksik yok.
Şair Mehmet Ali Kalkan

*Biz madene mi kityoz dedim gaydırvedim."= Madene çalışmaya mı gidiyoruz. Böyle kötü tencere ancak dağda madende kullanılır. Ben de aldım fırlattım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder